Innovativ cirkulär affärsmodell för Houdini Sportswear

Projektet syftar till att ta fram och testa en affärsmodell för klädbranschen med potential till ökad resurseffektivitet samt påverkan på beteendemönster för att uppnå mer hållbar konsumtion. Affärsmodellen går ut på att klädaffären äger kläderna, men hyr ut dem till kunder och reparerar kläderna mellan användningarna. Modellen ska vara attraktiv för användarna och reducera resursanvändningen eller miljöpåverkan jämfört med att köpa och äga ett plagg.

Affärsmodeller Textil

Projektledare
Phrida Lindblad
Organisation
Houdini Sportswear
Projekttid
2017-06-26 till 2019-06-14
Status
Avslutat
Bild för artikel Innovativ cirkulär affärsmodell för Houdini Sportswear

Mer om projektet

Film om tre textilprojekt i RE:Source

Kontakt

Phrida Lindblad

Projektledare, Houdini Sportswear

Vill du ha RE:Source nyhetsbrev?

Prenumerera här