Tog hjälp av RE:Source inför utlysning
RE:Source har stöttat Lidl i arbetet med att forma utlysningen ”Plastutmaningen”. 10 miljoner finns nu att söka.
När Lidl höjde priset på plastkassar i sina butiker satte de av de ”extra” pengarna som kunderna betalat till sin fond Lidl Future Initiatives – Plastutmaningen.
Målet var att pengarna på något sätt skulle kunna bidra till att minska plastens miljöpåverkan. Totalt samlades 10 miljoner kronor in, pengar som nu satsas i en utlysning som nyligen öppnat för ansökningar.
När Lidl skulle börja utforma sin utlysning vände de sig till RE:Source.
-RE:Source har bland annat stöttat oss kring processen med avgränsningar, viktiga delar i utlysningen samt vad man ska tänka på när det gäller exempelvis urval av bedömningsgrupp, säger Johan Augustssson, Sverigechef Lidl Sverige.
RE:Source har i flera år arbetat med programmets egna utysningar och välkomnar alla som har frågor eller behöver stöd i arbete som på olika sätt rör hållbart materialnyttjande att ta kontakt med programkontoret. Inom programmet finns stor kunskap och ett brett kontaktnät. Du når oss enklast på info@resource-sip.se
Läs mer om Lidls utlysning Plastutmaningen här.